ЦИФРОВЫЕ СЕРВИСЫ: ИХ АТРИБУТЫ И ВЗАИМОСВЯЗЬ С АРХИТЕКТУРОЙ ПРЕДПРИЯТИЯ
https://doi.org/10.26425/1816-4277-2018-10-36-42
Аннотация
Ключевые слова
Список литературы
1. Скэнтлбери, С. Проектирование цифровых организаций [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.bcg.com/ ru-ru/about/bcg-review/design-of-digital-organizations.aspx (дата обращения: 15.08.2018).
2. Щелканов, В. TOGAF: основные структурные элементы [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.dataved. ru/2014/04/togaf_26.html (дата обращения: 15.08.2018).
3. Bharadwaj A. E., Sawy O. A., Pavlou P. A, & Venkatraman N. Digital business strategy: Toward a next generation of insights // MIS Quarterly. - 2013. - I.37 (sn2). - Pp. 471-482.
4. Chu Z, Wang Q., Lado A. Customer orientation, relationship quality, and performance: The third-party logistics provider’s perspective // The International Journal of Logistics Management. - 2016. - I. 27(sn3). - Рp. 738-754.
5. Green Carmichael, S. The Flash Report: The Global Digital Economy [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://hbr. org/2016/04/the-ash-report-the-global-digital-economy (дата обращения: 15.08.2018).
6. Grönroos, С. On Value and Value Creation in Service: A Management Perspective [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/2394964317727196 (дата обращения: 15.08.2018).
7. Engelsman, W., Iacob, M. E., Franken, H. M. Architecture-driven requirements engineering, in Proceedings of the 2009 ACM Symposium on Applied Computing (SAC '09). - Honolulu, Hawaii, 2009. - РP. 285-286.
8. Heinonen, K Reconceptualizing customer value: The value of time and place. Managing Service Quality. - 2004. - I. 14 (sn2-3). - Рp. 205-215.
9. ITIL «Service Strategy» («Стратегия сервиса») [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.smlogic.ru/g-it-s/ itil/s-strat/ (дата обращения: 15.08.2018).
10. Richardson, C., Blogs, F. Design Thinking Reshapes EA For Dynamic Business, (2013) [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.businessprocessincubator.com/content/design-thinking-reshapes-ea-for-dynamic-business/ (дата обращения: 15.08.2018).
11. Saunila, M., Ukko, J. Characteristics of customer value creation in digital services // Journal of Service Science Research December. - 2017. - V. 9, I. 2. - Рp. 239-258.
12. Schrage, M. Rethinking the Value of Customers in a Digital Economy. April, 11, 2016 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://sloanreview.mit.edu/article/rethinking-the-value-of-customers-in-a-digital-economy/ (дата обращения: 15.08.2018).
13. Service-Oriented Architecture: What is SOA? [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.opengroup.org/soa/sourcebook/soa/p1.htm#soa_definition (дата обращения: 15.08.2018).
14. Vargo S. L., Maglio P. P., & Akaka M. A. On value and value creation: a service systems and service logic perspective // European Management Journal. - 2008. - I. 26(sn3). - Рp. 145-152.
15. Wessel, M. Creating Value in a digital economy. 2017 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://hbr.org/webinar/2017/01/ creating-value-in-a-digital-economy (дата обращения: 15.08.2018).
Рецензия
Для цитирования:
Зараменских Е.П. ЦИФРОВЫЕ СЕРВИСЫ: ИХ АТРИБУТЫ И ВЗАИМОСВЯЗЬ С АРХИТЕКТУРОЙ ПРЕДПРИЯТИЯ. Вестник университета. 2018;(10):36-42. https://doi.org/10.26425/1816-4277-2018-10-36-42
For citation:
Zaramenskikh E. DIGITAL SERVICES: THEIR ATTRIBUTES AND INTERCONNECTION WITH THE ARCHITECTURE OF THE ENTERPRISE. Vestnik Universiteta. 2018;(10):36-42. (In Russ.) https://doi.org/10.26425/1816-4277-2018-10-36-42