Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

INTERACTION OF MARKETING AND LOGISTICS AT STAGES OF LIFE CYCLE OF PRODUCTS

Abstract

The arguments proving necessity of interaction of marketing and logistics departments at stages of the life cycle of goods (LCG) are presented. The modern evaluation treatment connecting marketing and logistics of each stage of LCG is given. The carrying out of evaluation purposes both logistics and marketing for the efficiency of their interaction.The marketing and logistics functions are discussed. These functions are concretized towards all stages of the life cycle of goods. Communication management efficiency with competent interactions of services of marketing and logistics is tracked.

About the Author

K. Igrokova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Аникин, Б. А. Логистика: Учебное пособие // Б. А. Аникин, Т. А. Родкина. - М. : Проспект, 2007. - 408с. - ISBN-10 5-482-01277-8

2. Будрин, А. Г. Проблемы маркетинга. Логистика: Маркетинг в контексте полидисциплинарного подхода к изучению // А. Г. Будрин, А. М. Немчин, В. Н. Татаренко // Проблемы современной экономики. -2012. - № 1. - 471с.

3. Как организовать цепочку поставок: пер. с англ. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2008. - 208с. - (серия «Идеи, которые работают»). - ISBN 978-5-9614-0711-2.

4. Котлер, Ф./ Основы Маркетинга. Краткий курс.: Пер. с англ. // Ф. Котлер - М. : Издательский дом «Вильямс», 2010. - 656с. - ISBN 978-5-8459-0376-1

5. Сергеев, В. И. Основные принципы и понятия логистики [Электронный ресурс] / В. И. Сергеев. - Режим доступа : http://www.elitarium.ru/principy_ponjatija_logistiki/ (дата обращения : 01.02.2016).

6. Теория жизненного цикла: подробный обзор [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://powerbranding.ru/tovar/zhiznennyj-cikl/ (дата обращения : 01.02.2016).

7. Хруцкий, В. Е. Современный маркетинг: Настольная книга по исследованию рынка: Учеб.пособие. // В. Е. Хруцкий, И. В. Корнеева. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : Финансы и статистика, 2005. - 560с. - ISBN 5-279-02536-4


Review

For citations:


Igrokova K. INTERACTION OF MARKETING AND LOGISTICS AT STAGES OF LIFE CYCLE OF PRODUCTS. Vestnik Universiteta. 2016;(3):201-203. (In Russ.)

Views: 561


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)