Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

LATERAL MARKETING AS INSTRUMENT OF CREATION OF NEW COMMODITY CATEGORY

Abstract

The concept of lateral marketing as the system of nonconventional methods of advance of goods and services allowing to fight successfully against the competition is considered. The structure of lateral marketing consisting of four steps is given: focus choice, level choice, generation of a marketing gap and establishment of communication or elimination of a gap. New application of a product or creation of new market category can become the end result of lateral marketing.

About the Authors

N. Zemlyanskaya
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


N. Kazakova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


М. Черкасов
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


References

1. Джамай, Е. В. Исследование теоретических основ категории инновации как основы социально-экономического развития России / Е. В. Джамай // Актуальные вопросы экономических наук. - 2011. - № 18. - С. 95-100.

2. Землянская, Н. Б. Синергетический эффект применения средств продвижения в системе интегрированных маркетинговых коммуникаций / Н. Б. Землянская, Н. В. Казакова // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. - 2015. - № 8-1. - С. 163-165.

3. Землянская, Н. Б. Методы оценки эффективности мероприятий по связям с общественностью / Н. Б. Землянская // Научные труды Вольного экономического общества России. - 2006. - Т. 74. - С. 120-124.

4. Казаков, С. П. Общий прикладной маркетинг / С. П. Казаков, Н. В. Казакова // Научные труды Вольного экономического общества России. - 2007. - Т. 86. - С. 111-114.

5. Передерий, Н. В. Эффективность инновационных проектов в производственном секторе в зависимости от маркетинговых коммуникаций / Н. В. Передерий, М. Н. Черкасов // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. - 2015. - № 7(40). - С. 70-75.

6. Перекалина, Н. С. Маркетинговый этап развития товароведения / Н. С. Перекалина, С. П. Казаков, Н. В. Казакова // Маркетинг услуг. - 2005. - № 1. - С. 62-66.


Review

For citations:


Zemlyanskaya N., Kazakova N.,   LATERAL MARKETING AS INSTRUMENT OF CREATION OF NEW COMMODITY CATEGORY. Vestnik Universiteta. 2016;(4):58-60. (In Russ.)

Views: 496


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)