Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

INTERACTION OF MARKETING AND LOGISTICS AT STAGES OF LIFE CYCLE OF PRODUCTS

Abstract

The arguments proving necessity of interaction of marketing and logistics departments in companies that deal with fast moving products. The modern evaluation treatment connecting problems of marketing and logistics is given. The carrying out of evaluation coordination problems both logistics and marketing for the efficiency of their interaction.The marketing and logistics functions are discussed. These functions are concretized towards all problems of their coordination. Communication management efficiency with competent interactions of services of marketing and logistics is tracked.

About the Author

K. Igrokova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Будрин, А. Г. Проблемы маркетинга. Логистика: Маркетинг в контексте полидисциплинарного подхода к изучению // А. Г. Будрин, А. М. Немчин, В. Н. Татаренко // Проблемы современной экономики. - 2012 - № 1 - С. 193-195.

2. Голиков, Е. А. Маркетинг и логистика - новые инструменты хозяйствования : учеб. пособие / Е. А. Голиков. - М. : Экзамен, 2006. - 220 с. - ISBN 5-472-01312-7.

3. Голиков, Е. А. Маркетинг и логистика : учебное пособие / Е. А. Голиков - М. : Академический Проспект, 2006. - 488 с. - ISBN-5-8291-0718-X.

4. Друкер, П. Ф. Практика менеджмента : уч. пос. / П. Ф. Друкер. - М. : Вильямс, 2009. - 400 с.

5. Зуб, А. Т. Стратегический менеджмент: учебник для бакалавров / А. Т. Зуб. - М. : Юрайт, 2013. - 375 с. - ISBN 978-5-9916-2586-9.

6. Кирюков, С. И. Организация, планирование и контроль маркетинговой логистики [Электронный ресурс] / С. И. Кирюков. - Режим доступа : http://www.elitarium.ru/organizacija_marketingovojj_logistiki/ (дата обращения : 01.02.2016).

7. Котлер, Ф. Основы Маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер. - М. : Вильямс, 2010. - 656 с. - ISBN 978-5-8459-0376-1. Петров, А. А. Основы управления : учебное пособие для бакалавров / А. А. Петров. - М. : Проспект, 2013. - 232 с.

8. Связь маркетинга и логистики [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://edu.dvgups.ru/METDOC/ FAK_MEGDUNAR_PROGR/DELOV_ADMIN/LOGISTIKA/METOD/RASPR_LOGIST/Logist_3.htm (дата обращения : 01.02.2016).

9. Сергеев, В. И. Основные принципы и понятия логистики [Электронный ресурс] / В. И. Сергеев. - Режим доступа : http://www.elitarium.ru/principy_ponjatija_logistiki/ (дата обращения : 01.02.2016).

10. Теория жизненного цикла: подробный обзор [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://powerbranding.ru/tovar/zhiznennyj-cikl/ (дата обращения : 01.02.2016).


Review

For citations:


Igrokova K. INTERACTION OF MARKETING AND LOGISTICS AT STAGES OF LIFE CYCLE OF PRODUCTS. Vestnik Universiteta. 2016;(4):66-69. (In Russ.)

Views: 456


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)