Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

USING CONCESSIONAL TAXATION METHODS FOR INVESTMENT MARKETING PROJECTS IMPLEMENTING

Abstract

Authors analyze problems of tax policy to stimulate investment activity of companies and suggest ways of developing tax legislation. Authors consider tax policy at conditions of investment activity increasing and introduction of innovations. Tax benefits are considered as one of the main instruments of tax policy. Authors offer to create and introduce the method of submitting tax benefits in the legislation of Russian Federation. The most typical problems of a complex economic assessment of tax optimization and collecting of taxes in Russian Federation are allocated. Authors take into consideration such important factor as investment marketing. Possibilities of investment marketingapplication in organizations, interrelation with taxes instruments are analyzed.

About the Authors

E. Gulkova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


M. Tipalina
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Гулькова, Е. Л. Инвестиционный маркетинг: приемы и методы реализации в финансовой политике организаций / Е. Л. Гулькова, Л. В. Казимирова // Вестник университета. - 2016. - № 2. - С. 110-115.

2. Налоговый кодекс Российской Федерации. Ч. 1 [Электронный ресурс] : Федеральный закон № 146 от 31 июля 1998 г. - Режим доступа : Справочная правовая система «КонсультантПлюс» (дата обращения : 15.02.2016)

3. Прохоров, А. Ю. Оценка эффективности маркетинговых инвестиций [Электронный ресурс] / А. Ю. Прохоров, В. Ю. Прохоров // Экономика и менеджмент инновационных технологий. - 2015. - № 4. - Режим доступа : http://ekonomika.snauka.ru/2015/04/7814 (дата обращения : 29.11.2015).

4. Сводные отчеты в целом по Российской Федерации и в разрезе субъектов Российской Федерации [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://www.nalog.ru/rn77/related_activities/statistics_and_analytics/forms/ (дата обращения : 15.02.2016).

5. Черник, Д. Г. Налоги и налогообложение: учебник и практикум для академического бакалавриата / под ред. Д. Г. Черника, Ю. Д. Шмелева - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : Юрайт, 2015. - 495с. - (Бакалавриат. Академический курс). - ISBN 978-5-9916-5230-8.


Review

For citations:


Gulkova E., Tipalina M. USING CONCESSIONAL TAXATION METHODS FOR INVESTMENT MARKETING PROJECTS IMPLEMENTING. Vestnik Universiteta. 2016;(4):125-128. (In Russ.)

Views: 323


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)