Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

METHODICAL APPROACH TO AN ASSESSMENT OF A LEVEL OF QUALITY AND COMPETITIVENESS OF GOODS

Abstract

In the article it is proved that marketing is one of the most effective mechanisms of regulation of a level of quality and competitiveness of production. It is offered to estimate a level of quality and competitiveness by means of indicators of norm and mass of potrebitelny cost of goods. Possible approaches to definition of these indicators are shown.

About the Authors

N. Zemlyanskaya
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


N. Kazakova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


M. Cherkasov
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


References

1. Землянская, Н. Б. Возникновение синергетического эффекта в процессе продвижения товара, основанного на использовании интегрированных маркетинговых коммуникаций / Н. Б. Землянская, Н. В. Казакова // Научная перспектива. - 2015. - № 8. - С. 18-20.

2. Землянская, Н. Б. Интегрированные маркетинговые коммуникации как основа стратегии продвижения / Н. Б. Землянская, Н. В. Казакова // Проблемы современной экономики (Новосибирск). - 2015. - № 26. - С. 67-70.

3. Землянская, Н. Б. Формирование единой маркетинговой концепции воздействия на предпочтения потребителей / Н. Б. Землянская, Н. В. Казакова // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. - 2015. - № 7(40). - С. 45-49.

4. Казаков, С. П. Общий прикладной маркетинг / С. П. Казаков, Н. В. Казакова // Научные труды Вольного экономического общества России. - 2007. - Т. 86. - С. 111-114.

5. Передерий, Н. В. Эффективность инновационных проектов в производственном секторе в зависимости от маркетинговых коммуникаций / Н. В. Передерий, М. Н. Черкасов // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. - 2015. - № 7(40). - С. 70-75.

6. Перекалина, Н. С. Маркетинговый этап развития товароведения / Н. С. Перекалина, С. П. Казаков, Н. В. Казакова // Маркетинг услуг. - 2005. - № 1. - С. 62-66.


Review

For citations:


Zemlyanskaya N., Kazakova N., Cherkasov M. METHODICAL APPROACH TO AN ASSESSMENT OF A LEVEL OF QUALITY AND COMPETITIVENESS OF GOODS. Vestnik Universiteta. 2016;(5):81-83. (In Russ.)

Views: 334


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)