Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

COMPARATIVE ANALYSIS OF MARKETING AND LOGISTICS DEPARTMENTS

Abstract

The arguments proving necessity of interaction of marketing and logistics departments in a company. The modern evaluation treatment connecting main comparative characteristics of marketing and logistics is given. The carrying out of evaluation content of logistics and marketing for the efficiency of their interaction. The marketing and logistics functional contects are discussed. These comparative characteristics are concretized towards all funtional directions. Communication management efficiency with competent interactions of services of marketing and logistics is tracked.

About the Author

K. Igrokova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Бачинский, Г. П. Проблемы маркетинга. Логистика: Концепция маркетинговой логистики / Г. П. Бачинский // Евразийский международный научно-аналитический журнал. - 2008. - № 4. - С. 28.

2. Будрин, А. Г. Проблемы маркетинга. Логистика: Маркетинг в контексте полидисциплинарного подхода к изучению / А. Г. Будрин, А. М. Немчин, В. Н. Татаренко // Проблемы современной экономики. - 2012. - № 1. - 193-195 с.

3. Гаджинский, А. М. Взаимосвязь логистики и маркетинга [Электронный ресурс] / А. М. Гаджинский. - Режим доступа : http://www.elitarium.ru/vzaimosvjaz_logistiki_marketinga/ (дата обращения : 01.02.2016).

4. Голиков, Е. А. Маркетинг и логистика - новые инструменты хозяйствования: учеб. пособие / Е. А. Голиков. - М. : Экзамен, 2006. - 220 с. - ISBN 5-472-01312-7.

5. Ерёмин, В. Н. Маркетинг: основы и маркетинг информации : учебник / В. Н. Еремин. - М. : КНОРУС, 2006. - 656 с. - ISBN 5-85971-313-4.

6. Кириченко, А. А. Менеджмент внешнеэкономической деятельности [Электронный ресурс] / А. А. Кириченко. - Режим доступа : http://lybs.ru/index-10314.htm (дата обращения : 01.02.2016).

7. Кирюков, С. И. Организация, планирование и контроль маркетинговой логистики [Электронный ресурс] / С. И. Кирюков. - Режим доступа : http://www.elitarium.ru/organizacija_marketingovojj_logistiki/ (дата обращения : 01.02.2016).


Review

For citations:


Igrokova K. COMPARATIVE ANALYSIS OF MARKETING AND LOGISTICS DEPARTMENTS. Vestnik Universiteta. 2016;(5):197-200. (In Russ.)

Views: 402


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)