Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

DISSIPATIVITY OF COMMUNICATION IN MASS CULTURE

Abstract

The article is devoted to the problems of communication in mass culture information stage of the society development. The changing roles social roles of the structural elements of "producer - consumer" in the system "culture" is considered in modern social and cultural paradigm on the example of art.

About the Author

N. Paudyal
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Ортега-и-Гассет, Х. Восстание масс (сборник) Жанры: Философия, Культурология / Х. Ортега-и-Гассет. - М., 2002. - 510 с. - ISBN 5-17-007796-3.

2. Тоффлер, Э. Третья волна [Электронный ресурс] / Э. Тоффлер. - М., 2010. - 784 с. - Режим доступа : http://www.wikidocs.ru/preview/71227/5 (дата обращения : 10.03.2016).

3. Филиндаш, Е. В. Социально значимые векторы феномена одиночества / Е. В. Филиндаш // Вестник университета. - 2015. - № 11. - С. 357-363.

4. Филиндаш, Л. В. Традиции политической имиджелогии в русской культуре: риторика императорского портрета 2 половины XVIII века [Электронный ресурс] / Л. В. Филиндаш // Государственное управление. Электронный вестник. - 2014. - № 45. - С. 264-279. - Режим доступа : http://e-journal.spa.msu.ru/uploads/vestnik/2014/vipusk__45._avgust_2014_g./jazik_politika_i_gosudarstvennoe_upravlenie/filindash.pdf (дата обращения : 02.03.2016).


Review

For citations:


Paudyal N. DISSIPATIVITY OF COMMUNICATION IN MASS CULTURE. Vestnik Universiteta. 2016;(5):240-246. (In Russ.)

Views: 333


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)