Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

GLOBALIZATION and Marketing of innovative culture

Abstract

In the situation of globally slowing economic growth and of the necessity for overcoming Russian economy’s system crisis the importance of Russian Federation’s cultural innovativeness is declared. The importance of socio-cultural environment development for creation and using competitive technologies is augmented. Interconnected levels of culture - national, organizational, individual, - are described as being increasingly influenced by internationalization and globalization. For innovative dimension enforcement the necessity of education, as of a social institute’s modernization is shown. The recommendations on education’s innovativeness as of a sphere of country’s environment for cultural matrix formation for the future of RF are presented in part of deformalization and internationalization.

About the Author

I. Alyoshina
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. В 2016 году практически вся страна будет бедной. Интервью И. Старикова [Электронный ресурс] // Новая газета. - 2015.10.12. - Режим доступа : http://www.novayagazeta.ru/economy/70290.html (дата обращения : 30.11.2015).

2. Когда и как Россия может выйти из кризиса: Интервью Руслана Гринберга [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.regnum.ru/news/polit/1895078.html (дата обращения : 30.11.2015).

3. Ловушка «колеи». Александр Аузан о том, что держит Россию в плену старых ценностей и не дает ей возможностей для прорыва [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.colta.ru/articles/ society/8428 (дата обращения : 30.11.2015).

4. Мау, В. Турбулентное десятилетие: почему кризис не закончится сам по себе 13.11.2015 [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.rbc.ru/opinions/economics/13/11/2015/ 5645cc5c9a7947f5a87d6b55 (дата обращения : 30.11.2015).

5. Ни у кого нет четкой модели будущего. О новых принципах стратегии развития России рассуждают Александр Аузан и Сергей Капков [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.vedomosti.ru/ economics/video/2015/10/11/612279-kapkov-ni-u-kogo-net-modeli-buduschego (дата обращения : 30.11.2015).

6. Keegan, W. J. Global Marketing. / W. J. Keegan, M. C. Green // 7th ed. Pearson Education, 2013. - 568 p. - ISBN 978-0132719155.

7. Kosoff, M. A look inside the insanely successful life of Elizabeth Holmes, the world's youngest self-made female billionaire [Электронный ресурс] / М. Kosoff. - Режим доступа : http://www.businessinsider.com/the-successful-life-of-theranos-ceo-elizabeth-holmes-the-worlds-youngest-billionaire-2015-7 (дата обращения : 30.11.2015).


Review

For citations:


Alyoshina I. GLOBALIZATION and Marketing of innovative culture. Vestnik Universiteta. 2016;(1):184-188. (In Russ.)

Views: 553


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)