Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

EXTERNAL FACTORS OF REPUTATION RISK OF ENERGY COMPANIES

Abstract

The article discusses the influence of public opinion on the risks and opportunities in the energy companies and, as a consequence, the influence of public opinion on the financial results. The author provides practical examples of implementation of similar situations in Russian and foreign energy companies.

About the Author

E. Pravkina
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Александров, А. После Чернобыля и Фукусимы [Электронный ресурс] / А. Александров. - Режим доступа : http://journalisti.ru/?p=24983 (дата обращения : 03.04.2016).

2. Основные причины, приведшие к аварии [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://archiv.council.gov.ru/files/journalsf/item/20100113174424.pdf (дата обращения : 28.05.2016).

3. Отказ от АЭС увеличит на четверть выбросы углеводородов в мире [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.atomic-energy.ru/news/2015/05/06/23879 (дата обращения : 04.04.2016).

4. Шиняева, О. В. Социология. В двух частях. Часть 1: учеб. Пособие для студ. всех специальностей / О. В. Шиняева, И. Г. Гоношилина, И. А. Зосименко [и др.] - Ульяновск : Ул.ГТУ, 2011. - 184 с. - ISBN 978-5-9795-0794-1.


Review

For citations:


Pravkina E. EXTERNAL FACTORS OF REPUTATION RISK OF ENERGY COMPANIES. Vestnik Universiteta. 2016;(9):96-99. (In Russ.)

Views: 360


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)