СОЦИАЛЬНОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ОПЫТ США
Аннотация
Об авторах
Н. В. СтарыхРоссия
Н. М. Лазутова
Россия
Список литературы
1. Альстрэнд, Б., Лэмпел Дж., Минцберг Г. Школы стратегий. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегий менеджмента. / Г. Минцберг, Б. Альстрэнд , Д. Лэмпел. - СПб. : Питер, 2001. - 331 с.
2. Вахштайн, В. Метафорика университета. Университет как церковь, инструмент социального инженера и фабрика по производству языков описания и объяснения мира. [Электронный ресурс] / В. Вахштайн. - Режим доступа : http://postnauka.ru/longreads/13096 (дата обращения : 5.09.2016).
3. Докторов, Б. Начало многих дорог / Б. Докторов, Дж. Уонамейкер, Дж. Пауэрс // Телескоп: наблюдения за повседневной жизнью петербуржцев. - 2006. - № 6. - С. 27-384.
4. Друкер, П. Энциклопедия менеджмента / П. Друкер. - М. : Изд. дом "Вильямс", 2004. - 432 с.
5. Старых, Н. В. Теория коммуникационного менеджмента: зарождение, становление и перспективы развития в парадигмальном пространстве позитивизма и постмодернизма / Н. В. Старых // Коммуникология. Том 4. - 2016. - № 3. - С. 30-61.
6. Journal of Current Issues & Research in Advertising [Electronic resource]. - Mode of access : http://www.tandfonline.com/loi/ujci20#.Vl_wI4TC9Ps.
7. Journal of Advertising Education [Electronic resource]. - Mode of access : http://journalofadvertisingeducation.org.
8. Journal of Interactive Advertising [Electronic resource]. - Mode of access : http://www.tandfonline.com/ loi/ujia20#.Vl_1hITC9Ps.
9. Ross Billy I.,Richards Jef I. (2008) A Century of Advertising Education [Electronic resource]. -ААА Publications // American Academy of Advertising. - Mode of access : http://www.aaasite.org/page-1557250.
10. Ross, Billy I. Advertising Education. / The American Academy of Advertis- ing and the American Association of Advertising Agencies. -Texas Tech Press. - Lubbock, TX.
11. Scovotti С., Jones S. K. From Web 2.0 to Web 3.0: Implications for Advertising Courses //Journal of Advertising Education. - 2011. - Vol. 13. - № 2. - Pp. 6-15.
12. Waller D. S., Hingorani A. G. Advertising Students' Perceptions of Skills and Attributes for Future Employment // Journal of Advertising Education. - 2009. - Vol. 13. - № 2. - Pp. 15-25.
13. Billy I. Ross, Jef I. Richards. Where Shall I Go To Study Advertising and Public Relations? Advertising and Public Relations Programs in Colleges and Universities [Electronic resource] / American Academy of Advertising. - 2015. - Mode of access: http://www.aaasite.org/Resources/Documents/2015Where%20to%20Go.pdf.
14. West, Jean Jaymes, Simmons Donna. Giving Students the Competitive Edge: Selecting Clients for Client-Based Projects. // JAE. - 2011.
15. Yoo S.C., Morris P. An Exploratory Study of Successful Advertising Internships: A Survey Based on Paired Data of Interns and Employers // Journal of Advertising Education. - 2015. - Vol. 19. - № 1. - Pp.5-15.
16. Bush L. Ten Considerations for Developing and Maintaining a Student-Run Communications Agency // Journal of Advertising Education - Volume 19, Issue 1, Spring 2015. Pp. 26-28.
17. Hileman, Donald G., Billy I. Ross (1969). Toward professionalism in advertising: The Story of Alpha Delta Sigma's Aid to Professionalize Advertising Through Advertising Education 1913-1969 / Dallas, TX: Taylor Publishing Company.
18. Journal of Advertising [Electronic resource]. - Mode of access : http://www.tandfonline.com/action/ journalInformation?journalCode=ujoa20#.Vl_0S4TC9Ps.
19. Journal of Advertising Research (JAR). URL: http://www.journalofadvertisingresearch.com/About/About.asp
Рецензия
Для цитирования:
Старых Н.В., Лазутова Н.М. СОЦИАЛЬНОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗОВАНИЯ: ОПЫТ США. Вестник университета. 2016;(9):272-279.
For citation:
Starykh N., Lazutova N. SOCIAL DESIGNING OF ADVERTISING EDUCATION: THE UNITED STATES EXPERIENCE. Vestnik Universiteta. 2016;(9):272-279. (In Russ.)