Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

DIGITAL MARKETING AS A TOOL OF PENETRATION IN FOREIGN MARKETS

Abstract

In the article the problem of the appearance of companies on the foreign markets in the current economic conditions has been considered. Upon observation of the data from the international consulting companies an assessment of the state of e-commerce market together with the prospects of its development have been made. The article also summarizes the experience of the world's leading companies in the field of e-commerce. Stemming from this experience some tactical steps to promote e-marketing company are suggested and evaluation of the results of the measures is proposed. It is concluded that the use of e-marketing techniques improves the competitive sustainability of companies in the international markets.

About the Authors

D. Yampolskaya
ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Russian Federation


V. Starostin
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


A. Koimur
ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов»
Russian Federation


References

1. самых скачиваемых приложений во всем мире, которые существенно упрощают жизнь [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.novate.ru/blogs/030515/31105/ (дата обращения : 22.10.2016).

2. В один клик: мобильный шопинг захватил россиян [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://so-l.ru/news/show/v_odin_klik_mobilniy_shoping_zahvatil_rossiyan (дата обращения : 28.10.2016).

3. Какие интернет-компании зарабатывают в Казахстане больше всех, посчитал Forbes [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://informburo.kz/novosti/kakie-internet-kompanii-zarabatyvayut-v-kazahstane-bolshe-vseh-poschital-forbes.html (дата обращения : 28.10.2016).

4. Ключевые компетенции [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://marketopedia.ru/40-klyuchevye-kompetencii.html (дата обращения : 20.10.2016).

5. Официальный сайт компании «Lamoda» [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://company.lamoda.ru/about/history/ (дата обращения : 25.10.2016).

6. Поисковые системы интернета США: все популярные поисковики Америки [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://businesslike.ru/index.php?showtopic=3113 (дата обращения : 25.10.2016).

7. Численко, А. Золотой Рунет. Что собой представляет российская электронная экономика? [Электронный ресурс] / А. Численко // Финансовая газета. - 2016. - Режим доступа : http://fingazeta.ru/technology/zolotoy-runet-203147/ (дата обращения : 01.11.2016).

8. Экономика Рунета 2014-2015. Экономика рынков интернет-сервисов и контента в России 2014-2015 [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://raec.ru/upload/files/er15.pdf (дата обращения : 25.10.2016).

9. Экономика Рунета 2015-2016: состояние и прогнозы [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://adindex.ru/publication/analitics/100380/2016/09/29/137274.phtml (дата обращения : 28.10.2016).

10. Methods of Online Marketing [Electronic resource]. - Mode of access : https://pbwebdev.com/blog/11-methods-of-online-marketing (accessed date : 22.10.2016).

11. Global ecommerce trends 2015: UK leads the way in Europe and North America [Electronic resource]. - Mode of access : http://www.digitalstrategyconsulting.com/intelligence/2015/01/global_ecommerce_trends_2015_uk_ leads_the_way_in_europe_and_north_america.php (accessed date : 22.10.2016).

12. Hamel, G. The Core Competence of the Corporation / G. Hamel, C. K. Prahalad // Harvard Business Review. - 1990.

13. Lamoda: при правильной стратегии кризис не помеха бизнесу [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.retail-loyalty.org/journal_retail_loyalty/read_online/art262398/ (дата обращения : 28.10.2016).

14. Zalando’s revenue grew by 33.6 percent in 2015 [Electronic resource]. - Mode of access : http://ecommercenews.eu (accessed date : 24.10.2016).


Review

For citations:


Yampolskaya D., Starostin V., Koimur A. DIGITAL MARKETING AS A TOOL OF PENETRATION IN FOREIGN MARKETS. Vestnik Universiteta. 2016;(11):237-243. (In Russ.)

Views: 783


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)