Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

THE WAYS OF OPTIMIZATION OF COSTS HOTEL COMPANIES IN A CRISIS

Abstract

The article considers various ways of saving hotel costs in crisis conditions, namely: reduction of expenses on advertising, marketing, participation in exhibitions, reduction of the list of additional services, the failure of customers from a range of services, which reduces cost, optimization of expenses for staff salaries, the sustainable use of water, electricity, heating in hotels and flexible pricing, aimed at maximizing a hotel.

About the Author

M. Zhukova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. В первой половине 2016 года в России и странах СНГ появилось около 2 тысяч новых брендированных гостиничных номеров [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.jll.ru/russia/ru (дата обращения : 23.07.2016).

2. Гостиницы под управлением международных операторов в России - 2015 [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://welcome.mos.ru/statistika_i_analitika/other-analytical-materials/ (дата обращения : 07.05.2016).

3. Жуков, В. А. Стратегии развития туристических компаний в условиях кризиса / В. А. Жуков // Вестник Университета (Государственный университет управления). - 2014. - № 10. - С. 32-37.

4. Рынок гостиниц класса «люкс» Москвы и Санкт-Петербурга [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://welcome.mos.ru/statistika_i_analitika/other-analytical-materials/ (дата обращения : 07.05.2016).

5. Характеристика гостиничных предприятий [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://hotel-inn.ru/ (дата обращения : 15.12.2015).


Review

For citations:


Zhukova M. THE WAYS OF OPTIMIZATION OF COSTS HOTEL COMPANIES IN A CRISIS. Vestnik Universiteta. 2016;(12):48-50. (In Russ.)

Views: 582


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)