Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

MERCHANDISING AS A SPECIAL MARKETING TECHNOLOGY

Abstract

Based on the results of different researches, this article tells about merchandising as a special marketing technology, which stimulates an effective sales promotion. There is a brief description of types, ways and examples of the correct use of merchandising in foreign companies and problems of introduction this practice to a Russian retail segment.

About the Authors

N. Vakurova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


K. Golubeva
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


D. Kasparova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Архипенкова, А. С. Мерчендайзинг в России : понятие, проблемы и перспективы развития [Электронный ресурс] / А. С. Архипенкова, О. Д. Гайдукова // Научное сообщество студентов XXI столетия. Экономические науки: сб. ст. по мат. XLI междунар. студ. науч.-практ. конф. № 4(41). - Режим доступа : https://sibac.info/archive/economy/4(41).pdf (дата обращения : 30.11.2016).

2. Кичайкина, Н. А. Мерчендайзинг. Искусство продавать [Электронный ресурс] / Н. А. Кичайкина. - Режим доступа : http://rustm.net/catalog/article/311.html (дата обращения : 30.11.2016).

3. Разработка стандартов мерчандайзинга. Экспресс-обзор рынка [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.merchandising.ru/publications/razrabotka-standartov-merchandaizinga-ekspress-obzor-rynka (дата обращения : 29.11.2016).

4. Толмачёва, И. А. Эффективный мерчендайзинг. Взгляд поставщика / И. А. Толмачёва. - СПб. : БХВ-Петербург, 2012. - 160 с. - (Фактор роста). - ISBN 978-5-9775-0796-7.

5. Using in-store advertising to win the First Moment of Truth (FMOT) [Electronic resource]. - Mode of аccess : https://www.wirespring.com/dynamic_digital_signage_and_interactive_kiosks_journal/articles/Using_in_store_advertising_to_win_the_First_Moment_of_Truth__FMOT_-247.html (accessed date : 01.12.2016).


Review

For citations:


Vakurova N., Golubeva K., Kasparova D. MERCHANDISING AS A SPECIAL MARKETING TECHNOLOGY. Vestnik Universiteta. 2017;(1):38-42. (In Russ.)

Views: 681


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)