Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

INTERACTIVE PROMOTION INSTRUMENTS AS A TREND IN RETAIL COMMUNICATIONS SOLUTIONS

Abstract

This article reviews the usage of interactive instruments that become a developing trend in modern retail sector. In the last few years more retail companies start to integrate interactive format of communications in real business practice. Interactive marketing communications allow narrow targeting for the audience which helps to attract attention to the specific retail segment, improve customer loyalty and economic wealth of the company. That type of communications has all sorts of expected advantages that are focused to: attract customer attention, stimulate call to action, generate positive brand image, inform and educate the customer.

About the Authors

V. Starostin
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


V. Chernova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Академия контент-маркетинга, Content Marketing Institute, 2015.

2. Вовкула, А. В. Интерактивная форма коммуникации в медиадискурсе / А. В. Вовкула // Вестник Челябинского государственного университета. - 2015. - № 10(365). - С. 32-38.

3. Горюнов, М. А. Война «сетей» : особенности становления и сценарии дальнейшего развития сетевой розничной торговли в России / М.А. Горюнов // Российское предпринимательство. - 2007. - № 10. - Вып. 2.

4. Интерактивный маркетинг и PR [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.kelnik.ru/services/pr/ (дата обращения : 14.12.2016).

5. Интерактивный ритейл : Digital Signage, самообслуживание, видео-аналитика [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://kiosks.ru/index.php/interactive-retail/ (дата обращения : 14.12.2016).

6. Кунаева, Л. И. Новые медиа как реализация информационно-коммуникационных технологий в сети Интернет / Л. И. Кунаева, А. М. Кузовлев, Р. Ю. Чигирев [и др.] // Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. - 2013. - № 3. - С. 177-180.

7. Мячина, И. С. Инструменты интерактивных коммуникаций в системе внутриорганизационного управления / И. С. Мячина // Вестник Московского государственного университета печати. - 2011. - № 2. - С. 83-88.

8. Ритейл пустился в «интерактив» [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.sostav.ru/ news/2012/01/19/cod5/ (дата обращения : 14.12.2016).

9. Танненбаум, С. Новая парадигма маркетинга. Интегрируемые маркетинговые коммуникации / С. Танненбаум, Д. Шульц, Р. Лаутерборн. - 4-е изд. - М. : ИНФРА-М, 2012. - С. 233. - ISBN 5-16-001855-7.

10. Элияху, Г. Я так и знал! Теория ограничений для розничной торговли / Г. Элияху. - М. : МИФ, 2015. - ISBN 978-5-91657-139-4.


Review

For citations:


Starostin V., Chernova V. INTERACTIVE PROMOTION INSTRUMENTS AS A TREND IN RETAIL COMMUNICATIONS SOLUTIONS. Vestnik Universiteta. 2017;(1):78-84. (In Russ.)

Views: 668


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)