Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

THE MARKETING ANALYSIS AS THE MECHANISM OF INCREASE IN COMPETITIVE ADVANTAGES OF THE ENTERPRISE IN THE BRANCH MARKET

Abstract

In article it is proved that the main directions of marketing activity of the enterprises in modern economy combine lines of economic, financial, planned, production, marketing and research work. In the general structure of marketing by authors marketing of research and development, marketing of goods and services, marketing of means of production, marketing of material resources, import and export marketing, marketing of financial and investment activity, marketing of social development is allocated.

About the Authors

L. Putyatina
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


O. Orlova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


L. Lavrova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


References

1. Джамай, Е. В. Метод оценки конкурентной устойчивости отраслевых предприятий в современных условиях / Е. В. Джамай, С. В. Шароватов, С. А. Повеквечных // Насосы. Турбины. Системы. - 2014. - № 4. - С. 18-27.

2. Джамай, Е. В. Управление затратами предприятия машиностроения в современных финансовых условиях / Е. В. Джамай, А. С. Зинченко // Социально-экономические науки и гуманитарные исследований. - 2015. - № 7. - С. 110-113.

3. Путятина, Л. М. Основные аспекты разработки товарной политики машиностроительного предприятия как важного элемента его маркетинговой деятельности / Л. М. Путятина, Е. В. Джамай, Л. А. Лаврова // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Экономика». - 2015. - № 1. - С. 58-61.

4. Путятина, Л. М. Структура и содержание управленческого анализа на предприятии в современных условиях / Л. М. Путятина, Е. В. Джамай, Н. В. Тарасова // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Экономика. - 2014. - № 4. - С. 136-139.

5. Тарасова, Т. В. Комплексный подход к анализу положения предприятия в отраслевой среде / Т. В. Тарасова, Л. М. Путятина, Л. А. Лаврова // Вестник Университета (Государственный университет управления). - 2016. - № 3. - С. 49-52.


Review

For citations:


Putyatina L., Orlova O., Lavrova L. THE MARKETING ANALYSIS AS THE MECHANISM OF INCREASE IN COMPETITIVE ADVANTAGES OF THE ENTERPRISE IN THE BRANCH MARKET. Vestnik Universiteta. 2017;(2):86-88. (In Russ.)

Views: 460


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)