Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

CONFIDENCE IN COMMUNICATION CHANNEL AS A FACTOR OF INFLUENCE ON CONSUMER BEHAVIOR

Abstract

This article is devoted to the analysis of results of the empirical research of studying the confidence phenomenon in channels of distribution of advertising information. The article provides the connection between confidence in channel of distribution of advertising information and confidence in advertising messages transmitted on a certain channel. The article provides a rationale for the connection influence on consumer behavior.

About the Author

A. Timokhovich
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Белянин, А. В. Доверие в экономике и общественной жизни / А. В. Белянин, В. П. Зинченко. - М. : Фонд «Либеральная миссия», 2010. - 164 с. - ISBN 978-5-903135-16-5.

2. Веселов, Ю. В. Доверие и справедливость : моральные основания современного экономического общества / Ю. В. Веселов. - М. : Аспект Пресс, 2011. - 231 с. - ISBN 978-5-7567-0625-3.

3. Журавлев, А. Л. Социально-психологическое пространство личности / А. Л. Журавлев, А. Б. Купрейченко. - М. : Институт психологии РАН, 2012. - 496 с. - ISBN 978-5-9270-0233-7.

4. Купрейченко, А. Б. Доверие и недоверие в условиях развития гражданского общества : монография / Отв. ред. А. Б. Купрейченко, И. В. Мерсиянова. - М. : Издательский Дом НИУ ВШЭ, 2013. - 564 с. - ISBN 978-5-7598-1140-4.

5. Купрейченко, А. Б. Психология доверия и недоверия / А. Б. Купрейченко. - М. : Институт психологии РАН, 2008. - 564 с. - ISBN 978-5-9270-0126-2.

6. Лебедев-Любимов, А. Н. Психология рекламы / А. Н. Лебедев-Любимов. - СПб. : Питер, 2007. - 384 с. - ISBN 5-469-01094-5.

7. Селигмен, А. Проблема доверия / А. Селигмен. - М. : Идея-Пресс, 2002. - 256 с. - ISBN 5-7333-0051-5.

8. Скрипкина, Т. П. Философско-психологическая концепция доверия как социально-психологического явления // Доверие в социально-психологическом взаимодействии : коллективная монография / Под ред. Т. П. Скрипкиной. - Ростов н/Д. : РПГУ, 2006. - 326 с.

9. Тихонова, Е. В. Методология и методы социологического исследования : учебник для студ. учреждений высш. проф. образования / Е. В. Тихонова. - М. : Академия, 2012. - 368 с. - ISBN 978-5-7695-8453-4.


Review

For citations:


Timokhovich A. CONFIDENCE IN COMMUNICATION CHANNEL AS A FACTOR OF INFLUENCE ON CONSUMER BEHAVIOR. Vestnik Universiteta. 2017;(2):239-246. (In Russ.)

Views: 588


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)