Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

THE CONCEPT OF MULTI-LEVEL MARKETING FOR INNOVATIVE STARTUP

Abstract

The article deals with the problem of develop and lead out an innovative product to the market. Every innovative startup passes by development a set of stages, from research of new technology to market growth and assortment expansion. All stages of development contain inherent marketing actions, which are based on the results of marketing research. Goals and objectives of these studies are very strongly correlated with the content of each stage. The article is discuss a problem of understanding the marketing place and essence for innovation product startup. The model for marketing startup formed for supporting innovative product from concept to market development. It is shown appointment events linked with estimates of future product development for each stage. It is shown that consumers are differ from one stage life stile to another. In general, the findings contribute to the choice of methods of marketing to implement market opportunities for innovative product.

About the Author

B. Tokarev
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Альварес, С. Как создать продукт, который купят : метод Lean Customer Development / С. Альварес ; пер. с англ. - М. : Альпина Паблишер, 2016. - 248 с.

2. Бейгул, Е. Н. Маркетирование высокотехнологичных стартапов : автореф. дис. … канд. экон. наук : 08.00.05 / Е. Н. Бейгул. - М. : ГУУ, 2013. - 28 с.

3. Бланк, С. Стартап : Настольная книга основателя / С. Бланк, Б. Дорф ; пер.с англ. - М. : Альпина Паблишер, 2013. - 616 с.

4. Бланк, С. Четыре шага к озарению / С. Бланк ; пер. с англ. - М. : Альпина Паблишер, 2014. - 368 с.

5. Комиссарова, Т. А. Продакт менеджмент технологической инновации : модель Technomarketing / Т. А. Комиссарова, Б. Е. Токарев // Менеджмент в России и за рубежом. - 2014. - № 5. - С. 25-32.

6. Купер, Б. Стратап вокруг клиента / Б. Купер, П. Власковиц ; пер. с англ. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2011. - 136 с.

7. Мур, Дж. Внутри торнадо. Стратегия развития, успеха и выживания на гиперрастущих рынках / Дж. Мур ; пер. с англ. - СПб. : BestBusinessBooks, 2010. - 291 с.

8. Мур, Дж. Преодоление пропасти : маркетинг и продажа хайтек-продуктов массовому потребителю / Дж. Мур; пер. с англ. - М. : Вильямс, 2006. - 368 с.

9. Рис, Э. Бизнес с нуля : Метод Lean Startup для быстрого тестирования идей и выбора бизнес-модели / Э. Рис; пер. с англ. - М. : Альпина Паблишер, 2016. - 255 с.

10. Рэпп, С. Новый Максимаркетинг / С. Рэпп, Т. Л. Коллинз ; пер. с англ. - Челябинск : Урал LTD, 1997. - 564 с.

11. Сетиаван, А. Маркетинг 3.0 : от продуктов к потребителям и далее - к человеческой душе / А. Сетиаван, Ф. Котлер, К. Хермаван ; пер. с англ. - М. : ЭКСМО, 2010. - 197 с.

12. Токарев, Б. Е. Маркетинговые исследования инновационных продуктов : синхронизация этапов / Б. Е. Токарев // Науковедение : электрон. журн. - 2013. - № 6(19). - Режим доступа : http://naukovedenie.ru/ PDF/77EVN613.pdf (дата обращения : 20.01.2017).

13. Токарев, Б. Е. Маркетинговые исследования рыночных ниш инновационных продуктов / Б. Е. Токарев. - М. : Магистр: ИНФРА-М, 2013. - 272 с.

14. Токарев, Б. Е. Методология маркетинговых исследований рыночных ниш инновационных продуктов : дис. … докт. экон. наук : 08.00.05 / Б. Е. Токарев. - М. : ГУУ, 2014. - 355 с.

15. Токарев, Б. Е. Нейробиологическая модель маркетинга инноваций / Б. Е. Токарев // Менеджмент инноваций. - 2015. - № 2. - С. 122-132.

16. Энтони, С. Руководство инноватора : Как выйти на новых потребителей за счет упрощения и удешевления продукта / С. Энтони, М. Джонсон, Дж Синфилд [и др.] ; пер.с англ. - М. : Юрайт, 2011. - 346 с.

17. Kotler, F. Marketing management / F. Kotler. - 14-th ed. - Prentice Hall, 2014. - 812 p.

18. Lauterborn, B. New Marketing Litany : Four Ps Passé : C-Words Take Over / B. Lauterborn // Advertising Age. - 1990. - № 61. - Pp. 26-34.

19. Weinstein, A. Handbook of niche marketing. Principles and Practice / A. Weinstein. - Routledge, 2005. - 284 p.


Review

For citations:


Tokarev B. THE CONCEPT OF MULTI-LEVEL MARKETING FOR INNOVATIVE STARTUP. Vestnik Universiteta. 2017;(3):158-164. (In Russ.)

Views: 704


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)