Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

INTERNATIONALIZATION: THE UNIVERSITY’S STRATEGY IN AN AGE OF GLOBALIZATION

Abstract

Factors determining the importance of international orientation for the University activity in a globalizing economy, business and resource markets are described. Internationalization is suggested as a key strategy for the University development , providing the country's access to the world markets of education, labor and high-technology sectors of the new economy. A. Osterwalder’s business modeling and I. Ansoff’s growth matrix are recommended for the university internationalization strategy development. The conditions and terms for this strategy implementation are presented.

About the Author

I. Alyoshina
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Алешина, И. В. Глобальная образовательная среда ; стратегии международной конкурентоспособности вузов [Электронный ресурс] / И. В. Алешина / Сб. мат. XI Межд. науч.-практ. конф. «Современный менеджмент : проблемы и перспективы» под эгидой Евраз. Ассоц. Унив-тов, 7-8 апр. 2016 г. - СПб. : СпбГЭУ. - Т. 1. - С. 228-234. - Режим доступа : http://elibrary.ru/item.asp?id=25812490 (дата обращения : 01.02.2017).

2. Алешина, И. В. Инновации как новая потребительская ценность / И. В. Алешина // Инновации. - 2016. - № 5. - С. 84-88.

3. Аузан, А. Как вывести экономику из комы [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://hbr-russia.ru/biznes-i-obshchestvo/fenomeny/a15967/#ixzz3qfarH67B (дата обращения : 01.02.2017).

4. В Высшей аттестационной комиссии уточнили нюансы по идее ввести степень PhD [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://ria.ru/society/20161215/1483657978.html (дата обращения : 01.03.2017).

5. Проект повышения конкурентоспособности ведущих российских университетов среди ведущих мировых образовательных центров [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://5top100.ru/universities/ (дата обращения : 01.02.2017).

6. Ячменникова, Н. Свободный университет [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.rg.ru/2014/06/03/znaniya.html (дата обращения : 01.02.2017).

7. Ansoff, I. Corporate strategy : an analytic approach to business policy for growth and expansion / I. Ansoff. - McGraw-Hill, 1965. - 241 p. - ISBN 978-0070021112.

8. Find MBA. MBA Programs Worldwide [Electronic resource]. - Mode of access : https://find-mba.com/mba-faq/mba-accreditation-why-is-it-important (accessed date : 01.02.2017).

9. Osterwalder, A. Business Model Generation : A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers / A. Osterwalder. - John Wiley&Sons, Inc, 2010. - 288 p. - ISBN 978-0470-87641-1.

10. Ward, S. Welcome to Shark Tank U [Electronic resource]. - Mode of access : https://www.insidehighered.com/ views/2017/02/21/questionable-entrepreneurship-mania-college-campuses-essay (accessed date : 01.02.2017).


Review

For citations:


Alyoshina I. INTERNATIONALIZATION: THE UNIVERSITY’S STRATEGY IN AN AGE OF GLOBALIZATION. Vestnik Universiteta. 2017;(3):210-214. (In Russ.)

Views: 823


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)