Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

INNOVATIVE POTENTIAL OF THE ORGANIZATION AS A COMPETITIVE FORCE OF «ELENA FURS» FACTORY

Abstract

The purpose of the article consists in the choice of the approach to the assessment of the innovative potential of the organization, since the quality of the assessment of innovation potential becomes the basis of the strategy of innovation transformation. Each approach is tested on the example of the fur factory «Elena Furs» and the feasibility and validity of the assessment of the innovative potential of the organization is checked. The article contains calculations confirming the availability of innovative capacity in the organization, but the use of these approaches did not allow us to identify specific areas for its development. The estimation of innovative potential from positions of competitive force in the external environment is offered that will allow to compare innovative potential with potential of participants of an environment and to develop strategic directions of development of innovative potential in the field of new technologies of production, marketing, personnel management, etc.

About the Authors

N. Maslennikova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


A. Petrosian
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Альгина, М. В. Инновационный потенциал экономической системы и его оценка [Электронный ресурс] / М. В. Альгина, В. А. Боднар // Современные технологии управления. - 2011. -№ 1(1). - Режим доступа : http://sovman.ru/article/0101/ (дата обращения : 05.04.2017).

2. БСЭ : в 30 т. / Под ред. А. М. Прохоров. - 3-е изд. - М. : Советская энциклопедия, 1978. - Т. 20. - 608 с.

3. Масленникова, Н. П. Менеджмент в инновационной сфере : учеб. пособ. / Н. П. Масленникова, А. В. Желтенков. - М. : ИД ФБК-ПРЕСС, 2005. - 536 с. - ISBN 5881031474.

4. Меховая фабрика «Elena Furs». Официальный сайт [Электронный ресурс]. - Режим доступа : https://elenafurs.ru/ (дата обращения : 18.01.2017).

5. Портер, Е. Майкл П60 Конкурентная стратегия : Методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Е. Портер. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. - 454 с. - ISBN 5-9614-0143-0.

6. Портер, М. Конкуренция / М. Портер. - М. : Вильямс, 2000. - 495 с. - ISBN 5-84590-055.

7. Управление инновациями : учебник для бакалавров / В. П. Баранчеев, Н. П. Масленникова, В. М. Мишин. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : Юрайт, 2012. - 711 с. - (Бакалавр. Углубленный курс). - ISBN 9785991614429.


Review

For citations:


Maslennikova N., Petrosian A. INNOVATIVE POTENTIAL OF THE ORGANIZATION AS A COMPETITIVE FORCE OF «ELENA FURS» FACTORY. Vestnik Universiteta. 2017;(6):43-48. (In Russ.)

Views: 431


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)