Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

CORPORATE STORYTELLING

Abstract

The article outlines the essence and different forms of corporate storytelling as a communication management tool. Professional communicators use storytelling to achieve and manipulate various target audiences, both internal and external. The article argues that at present to be interesting for key publics stories should be told by means of various media and presuppose the active participation on the part of recipients.

About the Author

L. Minaeva
ФГБОУ ВО «Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова»
Russian Federation


References

1. Брокмейер, Й. Нарратив: проблемы и обещания одной альтернативной парадигмы / Й. Брокмейер, Р. Харре // Вопросы философии. - 2000. - №3 - С. 29-42.

2. Деген, Г. Интервью: Визуальное будущее журналистики [Электронный ресурс] / Г. Деген. - Режим доступа : http://onmedia.dw-akademie.de/russian/?p=5627 (дата обращения : 12.10.2015).

3. Кадырова, Р. Г. Теория нарратива и нарративный анализ в психологии [Электронный ресурс] / Р. Г. Кадырова. - Режим доступа : http://edu.tltsu.ru/sites/sites_content/site1238/html/media70422/041_kadirova.pdf (дата обращения : 14.9.2015).

4. Лиотар, Ж.-Ф. Состояние постмодерна / Ж.-Ф. Лиотар ; пер. с франц. Н.А. Шматко. - СПб., 1998. - 62 с. - ISBN 5-89329-107.

5. Луканина, М. В. Трансформация пресс-релиза в глобальной сети интернет / М. В. Луканина // Российская школа связей с общественностью. - 2011. - Вып. 3. - С. 76-86.

6. Луканина, М. В. Нарративное манипулирование [Электронный ресурс] / М. В. Луканина, Л. К. Салиева // Государственное управление : электр. научн. журнал. - 2014. - № 46. - С. 210-225. - Режим доступа : http://e-journal.spa.msu.ru/vestnik/item/46_2014lukanina_salieva.htm (дата обращения : 25.10.2015).

7. Мелетинский, Е. М. Поэтика мифа / Е. М. Мелетинский. - 3-е изд., репринтное. - М. : Восточная литература, 2000. - 407 с. - (Исследования по фольклору и мифологии Востока). - ISBN 5-02-017878-0.

8. Минаева, Л. В. Новые вызовы пресс-службе / Л. В. Минаева // Медийные стратегии в современном мире. - Краснодар, КубГУ, 2011. С.46-48.

9. Минаева, Л. В. К вопросу о корпоративной коммуникации в социальных сетях / Л. В. Минаева // SORUCOM.2006 : Развитие вычислительной техники в России и странах бывшего СССР : история и перспективы : материалы междунар. конференции (13-17 октября 2014 г.). Т. 1. - Казань : КНИТУ-КАИ им. А. Н. Туполева, 2014. - С. 250-252.

10. Минаева, Л. В. Мифологизация рекламной коммуникации как прием воздействия на массовое сознание / Л. В. Минаева, А. Ю. Морозов // Вестник Московского университета. Серия 21. - 2009. - № 3. - С. 56-64.

11. Пропп, В. Я. Морфология/исторические корни волшебной сказки / В. Я. Пропп. - М. : Лабиринт, 1998. - 507 с. - ISBN 5-87604-034-7.

12. Шмид, B. Нарратология / В. Шмид. - М. : Языки славянской культуры, 2003. - 312 с. - (Studia philologica). - ISBN 5-94457-082-2.

13. Эффективная коммуникация история, теория, практика. Словарь-справочник. - М. : КРПА-Олимп, 2005. - 959 с. - ISBN 5-7390-1592-8.

14. Armstrong, D. Managing by Storying Around: A New Method of Leadership / D. Armstrong. - New York : Broadway Business, 1992. - 272 p. - ISBN 0-385-42154-0.

15. Davenport, T. H. The Attention Economy. Understanding the new currency of business / T. H. Davenport, J. C. Beck. - Boston : Harvard Business Review Press, 2001. - 255 p. - ISBN 1-57851-441-X.

16. Henderson, A. Authentic dialogue? The role of ‘friendship’ in a social media recruitment campaign / A. Henderson, R. Bowley // Journal of Communication Management. - 2010. - Vol. 14. No 3. - P. 237-257.

17. O’Reilly, T. What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. 2005 [Электронный ресурс] / T. O’Reilly. - Режим доступа : http://oreilly.com web2/archive/what-is-web 20.html (дата обращения : 18.12.2015).

18. Tapscott, D. How Mass Collaboration Changes Everything / D. Tapscott, A. D. Williams. - London : Penguin Books Ltd., 2006. - 351 с. - ISBN 978-1-59184-193-7.


Review

For citations:


Minaeva L. CORPORATE STORYTELLING. Vestnik Universiteta. 2016;(2):247-253. (In Russ.)

Views: 778


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)