Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

MODERN MARKETING TECHNOLOGIES IN THE ADVERTISING BUSINESS

Abstract

The article shows the need for new approaches to the creation of competitive advantage for the Russian companies working in the field of advertising. Integrated use of marketing interaction marketing technology and marketing experience will allow Russian companies to maximize customer value and achieve a competitive edge in a turbulent market environment.

About the Authors

M. Orlova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


A. Serzhantov
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


A. Cherskikh
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Глушакова, Т. И. Креативное мышление в рекламе и что ему способствует [Электронный ресурс]/ Т. И. Глушакова. - Режим доступа : http://www.marketing.spb.ru/lib-comm/advert/creative_mind.htm (дата обращения: 01.02.2016)

2. Журавлев, В. А. Креативное мышление, креативный менеджмент и инновационное развитие общества / В. А. Журавлев // Креативная экономика. - 2008. - № 5. - C. 51-55.

3. Котлер, Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс / Ф. Котлер, К. Келлер; пер. с англ. Д. Раевской. - 2-е изд. - М. : СПб : Питер, 2006. - C.464 - ISBN 5-94723-952-3.

4. Объем рекламы в средствах ее распространения в первом полугодии 2015 г. [Электронный ресурс]. -Режим доступа : http://www.akarussia.ru/knowledge/market_size/id5949 (дата обращения: 01.02.2016).

5. Орлова, М. В. Интеллектуальный сервис: рыночная концепция KIBS. / М. В. Орлова, А. П. Челенков // Маркетинг. - 2011. - № 5. - С. 112-125.

6. Орлова, М. В. Маркетинговые технологии управления интеллектуальным сервисом: эмотивный аспект. / М. В. Орлова // Вестник университета. - 2015. - № 1. - С. 151-156.

7. Орлова, М. В. Особенности коммуникаций дизайн-проектов. / М. В. Орлова, А. П. Челенков // Маркетинг. - 2014. - № 4. - С. 67-76.

8. Пайн, Б. Экономика впечатлений: работа - это театр, а каждый бизнес - сцена / Б. Пайн, Д. Гилмор. - пер. с англ. Н. Ливинской. - М. : Вильямс, 2005. - C.304 - ISBN 5-8459-0828-0.

9. Рожков, И. Я. Обзор материалов рекламного агенства «Огилви энд Мейзер» о творчестве / И. Я. Рожков. - М., 1989. - 6с.

10. Шнаппауф, Р. А. Практика продаж. Справочное пособие / Р. А. Шнаппауф. - М. : Интерэксперт, 1998. -352 с. - ISBN 5-85523-098-8.

11. Carat прогнозирует развитие рекламного рынка на 2015-2016 гг. [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.advertology.ru/article133167.htm (дата обращения: 01.02.2016).

12. Schmitt, B. H. Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act and relate to your company and brands / B. H. Schmitt // New York: The Free Press,1999 - 304 p. -. ISBN 0-684-85423-6.


Review

For citations:


Orlova M., Serzhantov A., Cherskikh A. MODERN MARKETING TECHNOLOGIES IN THE ADVERTISING BUSINESS. Vestnik Universiteta. 2016;(3):44-48. (In Russ.)

Views: 1021


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)