Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

BASES OF QUALITY MANAGEMENT OF GOODS BY AN ASSESSMENT OF LOYALTY OF THE CONSUMER

Abstract

In article it is shown that one of criteria of competitiveness of the organization is loyalty of end users, partners and her employees. Such fundamental categories as norm and mass of potrebitelny cost, a consumer assessment, quality and the range allow to reveal degree of satisfaction of the client. The way of an assessment of loyalty on the basis of definition of an index of consumer loyalty is considered, and also the algorithm of an assessment of this indicator is presented.

About the Authors

N. Zemlyanskaya
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


N. Kazakova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


L. Mikhailova
ФГБОУ ВО «Московский авиационный институт (национальный исследовательский университет)»
Russian Federation


References

1. Джамай, Е. В. Вопросы диагностики устойчивости предприятий в условиях конкуренции / Е. В. Джамай, С. В. Шароватов // Актуальные вопросы экономических наук. - 2014. - № 41-2. - С. 149-153.

2. Землянская, Н. Б. Синергетический эффект применения средств продвижения в системе интегрированных маркетинговых коммуникаций / Н. Б. Землянская, Н. В. Казакова // Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. - 2015. - № 8-1. С. 163-165.

3. Землянская, Н. Б. Методы оценки эффективности мероприятий по связям с общественностью / Н. Б. Землянская // Научные труды Вольного экономического общества России. - 2006. - Т. 74. - С. 120-124.

4. Казаков, С. П. Общий прикладной маркетинг / С. П. Казаков, Н. В. Казакова / Научные труды Вольного экономического общества России. - 2007. - Т. 86. - С. 111-114.

5. Михайлова, Л. В. Особенности интегрированных коммуникаций стратегического маркетинга на рынке продукции производственно-технического назначения / Л. В. Михайлова // Научные труды (Вестник МАТИ). - 2013. - № 21 (93). - С. 299-306.

6. Передерий, Н. В. Эффективность инновационных проектов в производственном секторе в зависимости от маркетинговых коммуникаций / Н. В. Передерий, М. Н. Черкасов // Научная дискуссия: вопросы экономики и управления. - 2015. - № 7 (40). - С. 70-75.

7. Передерий, Н. В. Изучение проблемы влияния маркетинговых коммуникаций на эффективность инновационных проектов в промышленности / Н. В. Передерий, М. Н. Черкасов // Научная перспектива. - 2015. - № 8. - С. 9-11.

8. Перекалина, Н. С. Маркетинговый этап развития товароведения / Н. С. Перекалина, С. П. Казаков, Н. В. Казакова // Маркетинг услуг. - 2005. - № 1. - С. 62-66.


Review

For citations:


Zemlyanskaya N., Kazakova N., Mikhailova L. BASES OF QUALITY MANAGEMENT OF GOODS BY AN ASSESSMENT OF LOYALTY OF THE CONSUMER. Vestnik Universiteta. 2016;(3):198-200. (In Russ.)

Views: 353


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)