Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

MANAGING PORTFOLIO OF CUSTOMER RELATIONSHIPS IN KNOWLEDGE-INTENSIVE SERVICES

Abstract

A study of application of project-oriented approach to managing customer relationships in knowledge-intensive projects. The determining role of managing “portfolio of customer relationships” in achieving competitive advantage in contemporary market environment for the sector of knowledge-intensive services is proved. The methods of marketing management of “portfolio of customer relationships” in project-oriented organizations are proposed.

About the Authors

M. Orlova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


S. Silina
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Кокорева, Н. В. Генезис концепции маркетинга / Н. В. Кокорева, С. А. Силина, Т. В. Чепайкина // Маркетинг. - 2014. - № 2 - С. 104-124.

2. Кокорева, Н. В., Нормативная база управления маркетинговыми проектами в России и за рубежом ч. 1 / Н. В. Кокорева, С. А. Силина, Т. В. Чепайкина // Маркетинг. - 2014. - № 4 - С. 57-66.

3. Кокорева, Н. В., Нормативная база управления маркетинговыми проектами в России и за рубежом ч. 1 / Н. В. Кокорева, С. А. Силина, Т. В. Чепайкина // Маркетинг. - 2014. - № 5 - С. 108-124.

4. Коллекция энциклопедий и словарей [Электронный ресурс]. -Режим доступа : http://enc-dic.com/sociology/Ritual-7122.html (дата обращения : 31.05.2016).

5. Орлова, М. В. Маркетинговые технологии управления интеллектуальным сервисом: эмотивный аспект / М. В. Орлова // Вестник Университета. - 2015. - № 1. - С. 151-156.

6. Орлова, М. В. Маркетинговые технологии управления проектами в интеллектуальном сервисе. / М. В. Орлова // Маркетинг. - 2013. - № 6 (133) - С. 70-82.

7. Орлова, М. В. Конкурентоспособность на рынке интеллектуального сервиса / М. В. Орлова, А. П. Челенков. - Маркетинг. - 2012. - № 5 - С. 91-106.

8. Самыгин, С. И. Менеджмент персонала. Учебное пособие / С. И.Самыгин, С. И.Столяренко - Ростов н/Д., 1997. - 480 с.


Review

For citations:


Orlova M., Silina S. MANAGING PORTFOLIO OF CUSTOMER RELATIONSHIPS IN KNOWLEDGE-INTENSIVE SERVICES. Vestnik Universiteta. 2016;(7-8):240-246. (In Russ.)

Views: 322


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)