Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

PROBLEMS OF DEVIANT BEHAVIOR AMONG STUDENTS

Abstract

The relevance of the study is in the changes that currently take place in all the spheres of modern Russian society and undermine the existing basis of life, disturb the equilibrium of the whole system. The greatest impact, and, above all negative, they have on the development of culture and spiritual life of young people. Currently, there is a tendency to «transform» education into a way of getting diplomas, high-paying job or a delay from the army, in other words, in a terminal value, which largely contributes to the development of specific deviations. The behavior of students during the learning process is closely linked with the importance of their higher education.

About the Author

N. Gerasimenko
ФГБОУ ВО «Северо-Осетинский государственный университет им. К. Л. Хетагурова»
Russian Federation


References

1. Герасименко, Н. А. Региональный опыт интеграции систем общего и дополнительного образования / Н. А. Герасименко, В. Г. Герасименко // Вестник Северо-Осетинского государственного университета им. К. Л. Хетагурова. - 2009. - № 1. - С. 45-49.

2. Герасименко, Н. А. Формирование региональной системы непрерывного образования в рамках Евразийского экономического сообщества / Н. А. Герасименко // Международная научно-практическая конференция «Личность в условиях современных социальных изменений». - Магнитогорск, 2010. - С. 93-98.

3. Коэн, А. Исследование проблем социальной дезорганизации и отклоняющегося поведения / А. Коэн // Социология сегодня. - М., 2005. - № 4. - С. 21-23.

4. Крапивко, Е. Н. Социокультурные девиации студенчества в контексте переоценки ценностей в современной России: дисс. … канд. экон. наук : 22.00.06 / Е. Н. Крапивко. - Ставрополь, 2006. - С. 158.


Review

For citations:


Gerasimenko N. PROBLEMS OF DEVIANT BEHAVIOR AMONG STUDENTS. Vestnik Universiteta. 2016;(11):244-247. (In Russ.)

Views: 565


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)