Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

PERSONNEL POLICY OF HOTEL COMPANIES DURING THE CRISIS

Abstract

Considered and analyzed possible scenarios of functioning hotels during the crisis shows the features of the implementation of the personnel policy of the hotel, depending on the scenario of development of hotel business. Proposed a number of measures to effectively overcome the hotel companies of the crisis in the field of human resources policy, namely the definition of the feasibility of increasing / reducing the personnel, of the availability in a hotel of low value and valuable employees, the formation of the list of methods and means of motivating highly skilled and valuable for the employees of the hotel, carrying on the formation of work management reserve of its own personnel or to attract from professionals.

About the Author

M. Zhukova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Григорян, Е. В. Повышение лояльности персонала гостиниц как цель управления персоналом в условиях кризиса / Е. В. Григорян // В мире научных открытий. - 2010. - № 6-3. - С. 197-200.

2. Жукова, М. А. Менеджмент в туристском бизнесе : учебник / М. А. Жукова. - М. : КноРус, 2013. - 192 с. - ISBN 585971-451-3.

3. Зайцева, Н. А. Управление персоналом в гостиницах : учеб. пособ. / Н. А. Зайцева. - М. : Форум, 2013. - 416 с. - ISBN 978-5-91134-747-5.

4. Кадровый рынок: хорошо забытое старое // Отель. - 2016. - № 3. - С. 28-29.

5. Мохов, А. И. Мотивация как фактор обеспечения конкурентоспособности предприятий гостиничного хозяйства / А. И. Мохов // Вестник российского государственного торгово-экономического университета (РГТЭУ). - 2010. - № 4. - С. 61-68.

6. Сидорова, В. Н. Некоторые аспекты формирования эффективной команды / В. Н. Сидорова, Ю. Г. Одегов // Управление корпоративной культурой. - 2012. - № 3. - С. 206-210.

7. Старчикова, Н. Г. Перспективные направления в гостиничном бизнесе по повышению конкурентоспособности / Н. Г. Старчикова // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия : Экономика. - 2012. - № 23. - С. 77-79.

8. Щетинина, К. И. Современные тенденции развития туристической отрасли и гостиничного бизнеса / К. И. Щетинина // Маркетинг услуг. - 2012. - № 3. - С. 228-237.


Review

For citations:


Zhukova M. PERSONNEL POLICY OF HOTEL COMPANIES DURING THE CRISIS. Vestnik Universiteta. 2017;(1):5-9. (In Russ.)

Views: 657


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)