Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

TO THE ANALYSIS OF DOMESTIC AND FOREIGN EXPERIENCE OF INVESTIGATION IN CUSTOMER LOYALTY

Abstract

The advantages to a company after creating customer loyalty are presented. Analysis of the international and domestic experience in the issue of customer loyalty is presented. The evolution of the concept of customer loyalty considered. The emotional and rational aspects of customer loyalty are discovered. The advantages and disadvantages of approaches to customer loyalty are identified.

About the Author

T. Panova
ФГБОУ ВО «Московский политехнический университет»
Russian Federation


References

1. Андреев, А. Г. Лояльный потребитель - основа долгосрочного конкурентного преимущества компании / А. Г. Андреев // Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2003. - № 2. - С. 16.

2. Гембл, П. Маркетинг взаимоотношений с потребителями : переводное издание / П. Гембл, М. Стоун, Н. Вудкок ; пер. с англ. В. Егорова. - М. : Фаир-Пресс, 2002. - 511 с.

3. Дойль, П. Менеджмент : стратегия и тактика / П. Дойль. - СПб. : Питер, 2004. - 560 с.

4. Дымшиц, М. Потребительская лояльность : механизмы повторной покупки / М. Дымшиц. - М. : Вершина, 2007. - 200 с.

5. Дэвис, С. Управление активами торговой марки / С. Дэвис ; пер. с англ. - СПб. : Питер, 2002. - 272 c.

6. Степченко, Т. С. Формирование потребительской лояльности бренду как фактор рыночного развития кампаний : автореф. дис. … канд. экон. наук : 08.00.05 / Т. С. Степченко. - Шахты, 2011. - С. 8.

7. Сысоева, С. Насильно мил не будешь или что такое лояльность покупателей / С. Сысоева, А. Нейман // Маркетолог. - 2004. - № 4.

8. Цысарь, А. В. Лояльность покупателей : основные определения, методы измерения, способы управления / А. В. Цысарь // Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2002. - № 5. - C. 57.

9. Aaker, D. A. Managing Brand Equity / D.A. Aaker // The Free Press. - 1991. - P. 39.

10. Busch, P. S. Marketing Strategic Foundations / P. S. Busch, M. J. Houston // Homewood, IL : Richard D. Irwin. - 1985. - P. 22.

11. Jacoby, J. Brand Loyalty: Measurement and Management / J. Jacoby, R. W. Chestnut // New York : Wiley. - 1978. - 120 р.

12. Hofmeyr, J. Commitment-Led Marketing / J. Hofmeyr, B. Rice // John Wiley and Sons. - 2000. - P. 85; 22.

13. Liesse, J. Brands in Trouble / J. Liesse // Advertising Age. - 1992. - P. 16.


Review

For citations:


Panova T. TO THE ANALYSIS OF DOMESTIC AND FOREIGN EXPERIENCE OF INVESTIGATION IN CUSTOMER LOYALTY. Vestnik Universiteta. 2017;(1):157-159. (In Russ.)

Views: 447


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)