Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

THE RESEARCH OF SEMANTIC SPACE OF BRAND

Abstract

Held socio-psychological analysis of the phenomenon of consumer perceptions of the brand. The author's definition of «consumer perception of the brand», «brand semantic space». The author's projective technique of qualitative social research, aimed at the reconstruction of the semantic space of the brand.

About the Author

I. Alexandrova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Агапова, И. Ю. Социально-психологическое воздействие рекламного сообщения на целевую аудиторию: дис. … канд. психол. наук : 19.00.05 / И. Ю. Агапова. - М. : ГАУ, 1999. - 193 с.

2. Баннистер, Д. Новый метод исследования личности / Д. Баннистер, Ф. Франселла. - М. : Прогресс, 1987.

3. Большой психологический словарь / Б. Мещеряков, В. Зинченко. - М. : АСТ, 2009. - 816 с. - ISBN 978-5-17-059582-2.

4. Добреньков, В. Методы социологического исследования / В. Добреньков, А. Кравченко. - М. : Инфра-М, 2016. - 768 с. - ISBN 978-5-16-003457-7.

5. Петренко, В. Ф. Психосемантика сознания / В. Ф. Петренко. - М. : Книга по требованию, 2012. - 208 с. - ISBN 978-5-458-27014-4.

6. Рубинштейн, С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. - СПб. : Питер, 2015. - 713 с. - ISBN 978-5-496-01509-7.

7. Социологический словарь / Под ред. Г. Осипова, Л. Москвичева, О. Чернощек. - М. : ИСПИ РАН, 2008. - 927 с. - ISBN 978-5-468-00195-0.

8. Толстова, Ю. Н. Измерение в социологии : учеб. пособ. / Ю. Н. Толстова. - М. : КДУ, 2009. - 208 с. - ISBN 978-5-98227-662-9.

9. Черчилль, Г. Маркетинговые исследования / Г. Черчилль, Т. Браун. - СПб. : Питер, 2007. - 704 с. - ISBN 978-5-469-01132-3.

10. Kelly, G. The psychology of personal constructs / G. Kelly. - New York: Norton, 1955.


Review

For citations:


Alexandrova I. THE RESEARCH OF SEMANTIC SPACE OF BRAND. Vestnik Universiteta. 2017;(1):179-187. (In Russ.)

Views: 492


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)