Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

BRANDING AS AN INSTRUMENT OF IMPROVING INVESTMENT ATTRACTIVENESS OF THE TERRITORY

Abstract

The article examines an ability of the territory brand to have an impact on consumers. It also discusses different ways to increase the investment attractiveness of the territory through the development of the brand's territory due to the possibility of additional revenues and reducing costs upon successful establishment and promotion of the territory brand, both from the territory itself, and on the part of investors.

About the Author

M. Makashev
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Динни, К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики / К. Динни. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. - 37 с. - ISBN 978-5-91657-655-9.

2. Дэвис, С. Управление активами торговой марки. Секреты успешных брендов / С. Дэвис. - СПб. : Питер, 2001. - 15 с. - ISBN 5-318-00411-3.

3. Линстром, М. Buyology : увлекательное путешествие в мозг современного потребителя / М. Линстром. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2012. - 7 c. - ISBN 978-5-91657-401-2.

4. Льюис, Д. Нейромаркетинг в действии. Как проникнуть в мозг покупателя / Д. Льюис. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2015. - 5 с. - ISBN 978-5-00057-332-7.

5. Панкрухин, А. Маркетинг / А. Панкрухин. - М. : Омега-Л, 2005. - 558 с. - ISBN 5-98119-410-3.

6. Райс, Э. Маркетинговые войны / Э. Райс, Д. Траут. - СПб. : Питер, 2004. - 57 с. - ISBN 5-94723-866-7.


Review

For citations:


Makashev M. BRANDING AS AN INSTRUMENT OF IMPROVING INVESTMENT ATTRACTIVENESS OF THE TERRITORY. Vestnik Universiteta. 2017;(2):146-150. (In Russ.)

Views: 455


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)