Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

DEVELOPMENT THE MODEL OF IMPROVING THE QUALITY OF TRAINING

Abstract

Developed the model of improving the training of specialists on the basis of accounting processes of improvement of qualification specialist and formation of its competences in extracurricular process. The final list of competencies formed into the model of professional portrait of specialist (PPS). There were systematized and developed methods for assessing competencies of specialists. In particular was proposed: the algorithm for comparative evaluation of specialists based proximity measure its actual set of competencies to the standard of PPS, the mathematical model to describe the growth of competences.

About the Author

A. Panychev
ФГБОУ ВО «Петербургский государственный университет путей сообщения Императора Александра I»
Russian Federation


References

1. Дуракова, И. Б. Управление персоналом : учебник / И. Б. Дуракова. - М. : ИНФРА-М. - 2009. - С. 393.

2. Иванов, И. Ф. Использование логистической кривой для оценки стоимости компании на развивающемся рынке / И. Ф. Иванов // Корпоративные финансы. - 2008. - № 1(5). - C. 47-62.

3. Лябах, Н. Н. Техническая кибернетика на железнодорожном транспорте : учебник / Н. Н. Лябах, А. Н. Шабельников. - Ростов н/Д. : РГУПС, СКНЦ ВШ, 2002. - 283 с.

4. Панычев, А. Ю. Экономические аспекты качества подготовки специалистов / А. Ю. Панычев, А. А. Пфлюк // Вестник Самарского государственного университета путей сообщения. - 2012. - № 1(15). - С. 97-102.

5. Щеглов, П. Е. Профессиональный портрет специалиста в системе управления качеством образования в вузе / П. Е. Щеглов, Н. Ш. Никитина // Университетское управление : практика и анализ. - 2004. - № 1(29). - С. 48-56.


Review

For citations:


Panychev A. DEVELOPMENT THE MODEL OF IMPROVING THE QUALITY OF TRAINING. Vestnik Universiteta. 2017;(3):232-238. (In Russ.)

Views: 337


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)