Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

DEVELOPMENT OF THE INVOLVEMENT OF PERSONNEL BY METHODS OF HORIZONTAL MANAGEMENT

Abstract

The analysis of the existing approaches to understanding of the involvement of personnel is presented in article. The model of the irresistible organization of the consulting company of «Deloitte» is considered. Developing the concept of a horizontal control system, the author offers the model of formation of the involvement, which is based on two groups of methods: structuring business on processes and formation of organizational culture, as result of participation style of leadership. The integrating element of model is feedback which has to be implemented both in the form of emotional support of employees, and in the formal system of assessment of their activity.

About the Author

A. Dolgaya
ФГБОУ ВО «Калининградский государственный технический университет»
Russian Federation


References

1. Грищенко, М. А. Роль ценностей в повышении эффективности работы персонала (на примере ОАО «Автофрамос») / М. А. Грищенко, И. С. Брикошина // Вестник Университета (Государственный университет управления). - 2015. - № 9. - С. 142 - 145.

2. Долгая, А. А. Горизонтальная организационная структура - понятие и принципы формирования / А. А. Долгая // Научное мнение. - 2014. - № 9. - С. 96 - 101.

3. Долгая, А. А. Рекомендации по оценке уровня горизонтальности системы управления организацией / А. А. Долгая // Вестник Университета (Государственный университет управления). - 2016. - № 9. - С. 211 - 216.

4. Долженко, Р. А. Опыт исследования системы внутренних коммуникаций как инструмента воздействия на вовлеченность персонала / Р. А. Долженко // Известия высших учебных заведений. Серия «Экономика, финансы и управление производством». - 2014. - № 3(21). - С. 52 - 59.

5. Bersin, J. Becoming irresistible : A new model for employee engagement [Electronic resource] / J. Bersin // Deloitte Review Issue 16. - 2015. - Mode of access : https://dupress.deloitte.com/dup-us-en/deloitte-review/issue-16/employee-engagement-strategies.html (accessed date : 11.07.2017).

6. Emotional drivers of employee engagement [Electronic resource] // Dale Carnegie Training.Dale Carnegie training and Associates, Inc. - 2012. - Mode of access : http://ru.dalecarnegie.com/imap/white_papers/ download/engagement (accessed date : 11.07.2017).

7. How Millennials Want to Work and Live [Electronic resource]. - Mode of access : http://www.gallup.com/ reports/189830/millennials-work-live.aspx (accessed date : 10.07.2017).

8. Kruse, K. Employee engagement 2.0 : How to motivate your team for high performance / K. Kruse, Richboro, PA, Kruse Group, 2012. - P. 59.

9. Macey, W. Employee Engagement : Tools for Analysis, Practice, and Competitive Advantage / W. Macey, B. Schneider, K. Barbera. - Valtera Corporation, 2009. - Р. 216.

10. Rafaeli, A. The impact of call center employees’ customer orientation behaviors on service quality / А. Rafaeli, L. Ziklik, L. Doucet // Journal of Service Research. - 2008. - № 10. - Рр. 239 - 255.

11. Saks, A. Antecedents and consequences of employee engagement / А. Saks // Journal of Managerial Psychology. - 2006. - Vol. 21. - Iss. 7. - Рр. 600 - 619.

12. Verba, S. Voice and Equality : Civic Voluntarism in American Politics / S. Verba, S. Kay, E. Henry. - Cambridge : Harvard University Press, 1995. - Рр. 343 - 344.


Review

For citations:


Dolgaya A. DEVELOPMENT OF THE INVOLVEMENT OF PERSONNEL BY METHODS OF HORIZONTAL MANAGEMENT. Vestnik Universiteta. 2017;(9):10-16. (In Russ.)

Views: 530


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)