THE CONCEPT OF INTERACTION BETWEEN THE UNIVERSITIES AND ENTERPRISES IN THE ORGANIZATION OF DUAL TRAINING
Abstract
About the Authors
O. PetrinaRussian Federation
T. Mezentseva
Russian Federation
References
1. Терещенкова, Е. В. Дуальное образование как инновационный формат системы высшего профессионального образования / Е. В. Терещенкова, М. Бернхард // Вестник Московского гуманитарно-экономического института. - 2014. - № 1. - С. 33-37.
2. Тешев, В. А. Дуальное образование как фактор модернизации системы социального партнерства вузов и предприятий / В. А. Тешев // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 1 : Регионоведение : философия, история, социология, юриспруденция, политология, культурология. - 2014. - № 1. - С. 144-150.
3. Deissinger, T. The German dual vocational education and training system as «good practice»? / T. Deissinger // Local Economy. - 2015. - Vol. 30(5). - Pр. 557-567.
4. Koudahl, P. D. Vocational education and training: dual education and economic crises / P. D. Koudahl // Procedia Social and Behavioral Sciences. - 2010. - Vol. 9. - Pр. 1900-1905.
5. Zhao, S. The enlightenment of German higher education «Dual System» to the China’s high education system / S. Zhao, G. Liu, Q. Hou // International Conference on Education Reform and Modern Management. - 2014. - Pр. 75-78.
Review
For citations:
Petrina O., Mezentseva T. THE CONCEPT OF INTERACTION BETWEEN THE UNIVERSITIES AND ENTERPRISES IN THE ORGANIZATION OF DUAL TRAINING. Vestnik Universiteta. 2017;(3):239-242. (In Russ.)