Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

ANALYSIS OF MODERN MARKETING TRENDS IN CONSTRUCTION INDUSTRY

Abstract

This article describes the features of modern marketing in the construction industry. The main types of marketing strategy are considered. Within the scope of this article features of application of marketing strategies in the construction industry are distinguished. Authors reveals objectives and characteristics of development of marketing plan for a construction company. The universal step-by-step model of development of marketing strategy is given in the construction industry.

About the Author

D. Manukyan
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Дейан, А. Стимулирование сбыта : учеб. пособ. / А. Дейан, А. Троадек. - СПб. : Нева, 2006. - 127 с.

2. Ежемесячный научно-технический и производственный журнал «Жилищное строительство». - 2013. - № 4. - 36 c.

3. Ланкастер, Д. Продажа и управление сбытом : учебник / Д. Ланкастер, Д. Джоббер ; пер с англ. Л. В. Измаиловой. - Минск : Амалфея, 2008. - 381 с.

4. Панкратов, Ф. Г. Коммерческая деятельность : учебник / Ф. Г. Панкратов - М. : Дашков и К., 2008. - 283 с.

5. Терещенко, В. М. Маркетинг : новые технологии в России : учебник / В. М. Терещенко. - СПб. : Питер, 2007. - 412 с.

6. Arditi, D. Marketing practices of U.S. contractors / D. Arditi, G. Polat, S. Makinde // Journal of Management in Engineering. - 2008. - № 24(4). - Pр. 243-254.


Review

For citations:


Manukyan D. ANALYSIS OF MODERN MARKETING TRENDS IN CONSTRUCTION INDUSTRY. Vestnik Universiteta. 2017;(5):40-43. (In Russ.)

Views: 683


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)