Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

SPECIFICS OF EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL MOTIVATION OF JUNIOR STUDENTS WITH AUDIALNY RESTRICTIONS

Abstract

Article is devoted to a current problem of psychology of inclusive education. In work, results of a research of the motivational sphere of the students with the broken hearing studying in technical college are presented: features of valuable orientations, the dominating motives of educational professional activity, vital and professional orientation. Dynamics of valuable orientations and educational and professional motivation of students from first to the third course is revealed. Influence of motivational properties of the personality on social and psychological adaptation of students with audial restrictions is shown. Recommendations to the teachers -subject teachers, psychologists, social teachers and other experts occupied in the field of inclusive education are made.

About the Authors

A. Avdeeva
ФГБОУ ВО «Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана (национальный исследовательский университет)» (МГТУ им. Н.Э. Баумана)
Russian Federation


Y. Safonova
ФГБОУ ВО «Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана (национальный исследовательский университет)» (МГТУ им. Н.Э. Баумана)
Russian Federation


References

1. Балашова, О. Ю. Динамика формирования мотивации к изучению математики у абитуриентов и студентов технического вуза / О. Ю. Балашова, М. Н. Манушкина // [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/dinamika -formirovaniya -motivatsii -k -izucheniyu -matematiki -u -abiturientov -i -studentov -tehnicheskogo -vuza (дата обращения : 21.07.2017).

2. Васильев, Н. С. Пропедевтические курсы математики в условиях непрерывного образования / Н. С. Васильев, В. И. Громыко // Гуманитарный вестник МГТУ им. Н. Э. Баумана № 2(28) 2015 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://hmbul.ru/catalog/edu/pedagog/228.html (дата обращения : 21.07.2017).

3. Гозова, А. П. Психология трудового обучения глухих : автореф. дис. … канд. п. наук : 37.07.01 / А. П. Гозова. - М., 1977. - 35 с.

4. Ильин, Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. - СПб. : Питер, 2002. - 512 с.

5. Ковалев, А. Г. Личность и пути ее формирования / А. Г. Ковалев. - М. : Знание, 1971. - 31 с.

6. Огородников, А. С. Разработка информационной системы психологического сопровождения студентов /А. С. Огородников // Материалы VII Международной студенческой электронной научной конференции «Студенческий научный форум 2015». [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.scienceforum.ru/2015/1126/11782# (дата обращения : 02.06.2017).

7. Попов, В. С. Проблема развития творческих способностей и мотивационных стимулов обучения студентов технических вузов / В. С. Попов, ЕА. Власова // Гуманитарный вестник МГТУ им. Н.Э. Баумана № 3(29) 2015 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://hmbul.ru/catalog/edu/pedagog/229.html (дата обращения : 21.07.2017).


Review

For citations:


Avdeeva A., Safonova Y. SPECIFICS OF EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL MOTIVATION OF JUNIOR STUDENTS WITH AUDIALNY RESTRICTIONS. Vestnik Universiteta. 2017;(7-8):194-198. (In Russ.)

Views: 344


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)