Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

SOCIAL-PSYCHOLOGICAL ADAPTATION IN ORGANIZATIONS OF PERM NETWORK BUSINESS

Abstract

The article deals with actual problems of workers' adaptation in the conditions of modern network business organizations as one of the elements of the application of a scientific approach for the growth of labor productivity. The article is considering from the standpoint of interdisciplinary theoretical analysis and consideration of the results of empirical research aimed at studying this phenomenon, the features of labor adaptation of employees of the Russian network business and the factors that determine them are analyzed. The content of the structure of social- psychological adaptation is given in the article, the types of social-psychological adaptation of employees employed in the network business as part of the process of labor adaptation are identified and the main factors that form these types are identified. In addition, the substantive dependence of the quality of work activity and the daily vital activity of the employee on the level of his labor adaptation has been reasonably demonstrated.

About the Authors

V. Levchenko
ФГБОУ ВО «Пермский национальный исследовательский политехнический университет»
Russian Federation


E. Zykovа
ФГБОУ ВО «Пермский национальный исследовательский политехнический университет»
Russian Federation


References

1. Войтко, Г. А. Трудовая адаптация как один из способов закрепления молодых специалистов на предприятии / Г. А. Войтко // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Социально-экономические науки. - 2011. - № 11. - С. 42-48.

2. Волосова, Е. Б. Самореализация женщин в малом сибирском городе (на примере компаний сетевых продаж) / Е. Б. Волосова // Вестник Евразии. - 2007. - № 4. - С. 234-267.

3. Зуева, Д. С. Сетевой маркетинг как нетрадиционная форма хозяйственной организации / Д. С. Зуева // Экономическая социология. - 2005. - Т. 6. - № 4. - С. 67-92.

4. Камушкина, Л. В. Об адаптационных возможностях населения в системе сетевого маркетинга / Л. В. Камушкина // Социологические исследования. - 2003. - № 11. - С. 142-145.

5. Колгушкина, А. В. Развитие сетевого маркетинга как системы распространения товаров и услуг в России / А. В. Колгушкина // Сервис plus. - 2007. - № 4. - С. 122-137.

6. Радаев, В. В. Экономическая социология / В. В. Радаев. - М. : ГУ-ВШЭ, 2005. - С. 265-267.

7. Савельева, Н. В. Корпоративная культура, стигматизация и карьеры дистрибьюторов в организациях прямых продаж в России / Н. В. Савельева // Мониторинг общественного мнения : экономические и социальные перемены. - 2013. - № 1(113). - С. 114-126.

8. Сафонова, Т. А. Социологический анализ социальных практик многоуровневого маркетинга : автореф. дис. … канд. соц. наук : 22.00.04 / Т. А. Сафонова. - Нижний Новгород, 2007. - 26 с.

9. Серикова, Г. Н. Мотивационные механизмы многоуровневых продаж / Г. Н. Серикова, А. Л. Сериков // Известия Томского политехнического университета. - 2012. - Т. 321. - № 6. - С. 82-85.

10. Biggart, N. W. Charismatic capitalism : direct selling organizations in America / N. W. Biggart. - Chicago : University of Chicago Press, 1989. - 231p.


Review

For citations:


Levchenko V., Zykovа E. SOCIAL-PSYCHOLOGICAL ADAPTATION IN ORGANIZATIONS OF PERM NETWORK BUSINESS. Vestnik Universiteta. 2017;(9):124-129. (In Russ.)

Views: 324


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)