Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

DISTRIBUTION OF ADDITIONAL COST AND PROFIT AS THE DECISION-MAKING FACTOR FOR THE INVESTMENT PROJECT

Abstract

The article offers original approach to evaluation of an investment project from point of forming the final price of a product created in result of the project. Value-added is formed on one side by each participant of the product creation process and on the other side belonging to some of the production factors. Understanding value-added enables deeper analysis of price structure, revealing opportunities for managing pricing. Understanding of the price structure statically and in dynamics allows more flexible define pricing therefore influencing sales, revenue and income. The research presents the scheme and algorithm for pricing structure analysis, which can be performed on the stage of investment project development as well as on any of the execution stages.

About the Author

A. Kuznetsov
ФГБОУ ВО "Московский государственный строительный университет"
Russian Federation


References

1. Алимов, В. В. Влияние государственной инвестиционной политики на формирование инвестиционного климата в стране. - Бизнес в законе. Экономико-юридический журнал. - 2010. - С. 247-249.

2. Виленский, П. Л. Оценка эффективности инвестиционных проектов. Теория и практика / П. Л. Виленский, В. Н. Лившиц, С. А. Смоляк // М. : Дело, 2002. - 888 с.

3. Волков, И. М. Проектный анализ / И. М. Волков, М. В. Грачева // М. : Инфра-М, 2009. - 464 с.

4. Индекс потребительских цен. - Федеральная служба государственной статистики [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.gks.ru/free_doc/new_site/prices/potr/tab-potr1.htm (дата обращения : 06.09.2017).

5. Маркс, К. Теории прибавочной стоимости / К. Маркс // IV том «Капитал». - М. : Государственное издательство политической литературы. - 1955. - 440 с.

6. Первушина, М. Особенности подбора персонала в производственную компанию. - Портал библиотека показателей, 2010 [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://www.kpilib.ru/article.php?page=216 (дата обращения : 06.09.2017).

7. Радаев, В. В. Кому принадлежит власть на потребительских рынках. Отношения розничных сетей и поставщиков в современной России. - Издательский дом Высшей школы экономики. - 2011. - 78 с.

8. Tirole, J. The Theory of Industrial Organization. Massachusetts Institute of Technology, 1988. 476 p.


Review

For citations:


Kuznetsov A. DISTRIBUTION OF ADDITIONAL COST AND PROFIT AS THE DECISION-MAKING FACTOR FOR THE INVESTMENT PROJECT. Vestnik Universiteta. 2017;(10):93-101. (In Russ.)

Views: 957


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)