Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

PROFESSIONAL STRATEGIES OF STUDENTS IN MANAGERIAL SPECIALTIES AT THE STATE UNIVERCITY OF MANAGEMENT

Abstract

The article highlights the actual problem of the formation of professional strategies for students of managerial specialties in the process of studying at a university. The results of empirical research of students are given. On the basis of factor analysis, the place and role of professional strategies in the system of personal life strategies are substantiated. The results of empirical research in the field of higher education are given. The typology of professional strategies is presented and the orientation of career orientations of students in managerial specialties is considered. Identified stable links between professional strategies and personal characteristics of respondents.

About the Author

И. Завельская
ФГБОУ ВО "Государственный университет управления"
Russian Federation


References

1. Животовская, И. Г. Глобализация и образование: институциональный и экономический аспекты И. Г. Животовская // Глобализация и образование. - ИНИОН РАН. - М. 2001. - С. 25-31.

2. Мишина, Г. Н. Профессиональная социализация студентов в современном российском вузе : монография / Г. Н. Мишина, Е. В. Тихонова : Моск. гуманит. ун-т.- 2014. - 104 с.

3. Тихонова, Е. В. Профессиональная социализация студентов в современном российском вузе : социологический анализ / Alma mater. Вестник высшей школы. Научный журнал министерства образования и науки РФ. - 2012. - № 4. - С. 28-36.

4. Федотова, Н. Н. Социально-профессиональный статус поствузовской молодежи на рынке труда / Н. Н. Федотова : Изд-во Поволж. межрегион. учеб. центра. - 2000. - С. 44-45.

5. Шукшунов, В. Е. Проблемы инновационного пути развития российской экономики / Роль высшей школы в их решении. - М., 2003. - 20 с.


Review

For citations:


  PROFESSIONAL STRATEGIES OF STUDENTS IN MANAGERIAL SPECIALTIES AT THE STATE UNIVERCITY OF MANAGEMENT. Vestnik Universiteta. 2017;(10):120-124. (In Russ.)

Views: 527


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)