Top.Mail.Ru
Preview

Vestnik Universiteta

Advanced search

SOCIAL-PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF WORKING WITH UNIVERSITY ENTRANTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Abstract

Organizational and socio-psychological aspects of work with university entrants are considered. The phenomenon of cognitive dissonance, connected with the problem of choosing a university, is being considered and social and psychological recommendations for overcoming this phenomenon in work with applicants are offered.

About the Author

T. Borisova
ФГБОУ ВО «ГУУ»
Russian Federation


References

1. Андреева, Г. М. Психология социального познания : учеб. пособ. для студентов вузов / Под. ред. Э. М. Харланова. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : Аспект Пресс, 2005. - 303 с.

2. Баталова, О. С. Субъекты рынка образовательных услуг и их специфика / О. С. Баталова // Молодой ученый. - 2010. - № 7. - С. 83-85.

3. Борисова, Т. П. Социально-психологическое пространство высшего учебного заведения и формирование ожиданий будущих управленцев / Т. П. Борисова. - Материалы международной научно-практической конференции «Проблемы управления в реальном секторе экономики : вызовы модернизации (Актуальные проблемы управления 2012). - М. : ГУУ, 2012. - С. 107-110.

4. Каверина, Е. А. Организация рекламной деятельности вуза : учеб. пособ. / Е. А. Каверина. - СПб. : ООО «Книжный Дом», 2007. - 184 с.

5. Тихонова, Е. В. Профессиональное самоопределение московской учащейся молодежи : социологический анализ / Е. В. Тихонова, Е. В. Дианина. - Вестник Университета (Государственный университет управления). - 2016. - № 10. - С. 243-249.


Review

For citations:


Borisova T. SOCIAL-PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF WORKING WITH UNIVERSITY ENTRANTS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Vestnik Universiteta. 2017;(5):164-167. (In Russ.)

Views: 310


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-4277 (Print)
ISSN 2686-8415 (Online)